torsdag 8 januari 2015

Operationsdag och cykeltur

Idag har jag tillbringat arbetsdagen på operation tillsammans med två ortopeder från skandinaviska läkarbanken. Det var mycket intressant och lärorikt, både att se narkos/sövning och de fyra operationerna. Läkarna berättade utförligt vad de gjorde, då även flera AT-läkare var med  och tittade. Jag har ingen stor vana av att vara på operation och var lite orolig för att må dåligt, men det var ingen fara, bara lite varmt under mössa och munskydd. Det var inte så farligt blodigt heller! Alla operationer inleddes med bön av någon av personalen. Jag bad om lov att fota, så här får ni några bilder. Även här var en stor del av utrustningen svensk, bland annat en genomlysningsapparat från Sahlgrenska. 20150108_080416

20150108_083013

20150108_154201

Efter jobbet hälsade jag på Maggan Edin, som kom igår efter julfirande i Sverige. Det är hon som varit min kontaktperson här och som tar hand om alla svenska studenter och andra besökande. Vi planerade för mitt fortsatta boende, praktik och eventuell safari. Spännande.

Sedan lånade jag Gretas cykel och tog mig ut på landsvägen utanför sjukhuset för att jaga natur- och solnedgångsbilder. Var så goda:

SANY0004

SANY0012

SANY0023

SANY0020

1 kommentar: